Szafeczka Babuszki Agafii part II - Duet doskonały, czyli szampon i balsam do włosów delikatnych.

7/09/2014 Adabloguje 1 Comments

Cześć Wszystkim!


Wczoraj  pisałam o letnim upale, dzisiaj mamy ochłodzenie i deszczyk :). Przez te burze mam ograniczenia w dostępie do Internetu, ale za to można poczytać jakąś dobrą książkę i bez komputera też się obejdzie.

Dzisiaj zaprezentuje wam mój kochany i sprawdzony duecik, który jest moim "pewniakiem" w pielęgnacji włosów:



Powyżej znajdziemy Tradycyjny syberyjski balsam na kwiatowym propolisie oraz Tradycyjny syberyjski szampon na łopianowym propolisie. 



Informacje o produktach: 






  • Pinus Palustris Wood tar - żywica sosny długo igielnej, która służy nam jako antyoksydant odżywiający włosy.
  • Beeswax - wosk pszczeli - nabłyszcza, odżywia i chroni włosy.
  • Pollen extract - pyłek kwiatowy, który dostarcza nam wiele witamin, minerałów i aminokwasów. 
  • Humulus Lupulus - chmiel zwyczajny - przeciwbakteryjny i uspokajający, bardzo kojący i tonizujący dla włosów i skóry. W preparatach do pielęgnacji włosów, dodaje puszystości i miękkości.(źródło: bio-beauty.pl) 
  • Jasminum  Officinale Flower Wax - wosk jaśminowy - chroni włosy przed wysuszeniem. 
  • Propolis Extract Milk - Ekstrakt z propolisu - działa przeciwbakteryjne, a także wygładza skórę i nawilża włosy.



  • Lappa Seed Oil - olej z łopianu - zapobiega wypadaniu włosów, odżywia i tonizuje. 
  • Mel - miód - działa nawilżająco i wygładzająco na włosy. 
  • Saponaria Officinalis Root extract - mydlnica lekarska- Ze względu na zawartość pieniących się i łatwo rozpuszczalnych w wodzie saponin o działaniu przeciwzapalnym, przeciwbakteryjnym i przeciwgrzybiczym, mydlnica stosowana jest jako składnik szamponów do włosów (zarówno przetłuszczających się, jak i suchych i normalnych). (Źrodło: http://dailytips.pl/mydlnica-lekarska/). 

Działanie i moja opinia: Obydwa produkty przypadły do gustu moim włosom. Szampon jest niezwykle delikatny i ziołowy, moje włosy go uwielbiają. Niestety skończył mi się i teraz podkradam go mojej mamie ;). Na pewno do niego powrócę, włosy są po nim mięciutkie i delikatne w dotyku. Zarówno Szampon jak i balsam nie posiadają SLS, tak więc nie musimy się martwić tym, że maltretujemy nasze włosy detergentami. Balsam nakładam tuż po myciu włosów, zakładam czepek i trzymam ok. 30 min. Wiem, że producent zaleca 1-2 min, ale jak dla mnie to zdecydowanie za mało. Szampon bardzo przyjemnie się pieni, wystarczy niewielka jego ilość aby umyć długie włosy. Oczywiście jeśli macie ochotę poeksperymentować zawsze możecie zmieszać balsam z inną odżywką. Osobiście często to robię, ponieważ lubię łączyć kosmetyki w celu wyrównania poziomu emolientów i protein. Inna wersja, której jeszcze nie próbowałam,  ale przy najbliższej okazji będę coś działać w tym kierunku to zmieszanie balsamu z łyżką skrobi ziemniaczanej, o którym pisała ostatnio Wiedźma na swoim blogu: LINK :).  






Ceny są kuszące, a Babuszka Agafia i jej kosmetyki służą mi już od początku  pielęgnacji włosów. Jeszcze się na niej nie zawiodłam, uwielbiam jej produkty za ziołowe składy, są takie naturalne i delikatne, zarówno dla włosów jak i skóry. Dzień dla włosów i pielęgnacja ziołami - jestem jak najbardziej za! :). A Wy? :)


Ściskam i pozdrawiam,

Ada. 














1 komentarz:

  1. Skąd pewność, że Wood tar to żywica a nie dziegieć? ;>
    Bardzo chwalę sobie szampon na cedrowym propolisie, moja głowa go uwielbia!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze od Was sprawiają mi wielką radość ! :)).
Jesteście moją MOTYWACJĄ :-).